V případě, že žádný exemplář Vámi žádaného dokumentu v určité knihovně není momentálně volný pro vypůjčení, můžete si jej rezervovat - zamluvit.
Rezervace lze zadávat přímo v katalogu nebo na požádání prostřednictvím obsluhy.
Zadáváte-li si požadavek na rezervaci v online katalogu, je třeba být přihlášen. Nejste-li přihlášeni, systém Vás k tomu vyzve.
Pokud o rezervovaný dokument přestanete mít zájem, můžete si rezervaci ve čtenářském kontě zrušit.
Jakmile se některý z exemplářů vrátí nebo – v případě nových dokumentů – skončí jeho zpracování, automatizovaný knihovní systém oznámí Vaši rezervaci a my jej pro Vás odložíme a uvědomíme Vás o tom, že je k dispozici.
Oznámení se zasílá e-mailem a/nebo SMS (10 Kč) nebo poštou (25 Kč). Poplatek účtujeme i v případě, že nedojde k vyzvednutí rezervované knihy. Rezervace realizované registrovanými čtenáři do 15 let jsou zdarma.
Způsob zasílání oznámení nám sdělte osobně v knihovně nebo si nastavte ve svém čtenářském kontě.
Rezervovaný dokument je třeba vyzvednout v knihovně, ve které byl rezervován.
Vyzvednutí rezervace ve 3. podlaží ústřední knihovny je samoobslužné, dokumenty pro Vás jsou na vloženém lístku označeny Vašimi iniciálami a číslem průkazu. Máte-li více vyřízených rezervací nebo objednávek, jsou všechny uloženy na jednom místě. Výpůjčku, prosíme, proveďte na samoobslužném výpůjčním automatu nebo u pultu, nutný je čtenářský průkaz. Poplatek za rezervaci můžete uhradit kdykoliv před i po vyzvednutí dokumentu online ve svém čtenářském kontě nebo u pultu (hotově i kartou). Je možné platit i nárazově více rezervací zpětně. Váš průběžný dluh za rezervace a objednávky ovšem nesmí souhrnně přesáhnout 50 Kč.
Rezervovaný dokument může vyzvednout i jiná osoba než čtenář, který rezervaci provedl, prokáže-li se kódem pro daný dokument sděleným čtenáři v oznamovacím e-mailu, SMS nebo dopise. Pro vyzvednutí stačí uvedený kód a jméno čtenáře, není nutný čtenářský průkaz ani osobní přítomnost čtenáře. Při vyzvedávání více dokumentů současně je nutné znát kód ke každému dokumentu.
Požadavky na rezervaci se vyřizují v pořadí, v jakém byly zadány.
Pokud Vám již oznámení přišlo a o odložený dokument nemáte zájem, sdělte nám to, prosím, odpovědí na e-mailové oznámení nebo telefonicky - předejde se tak zbytečnému blokování výpůjček pro další uživatele.
Poslední změna: 29.11.2022